چگونه ریلز اینستاگرام بسازیم و از آن برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

شبکه‌های اجتماعی پیوسته در حال به‌روز‌رسانی پلتفرم‌های خود هستند تا با قابلیت‌های جدید، نرم افزار کاربردی‌تری برای کاربران داشته باشند و هم‌چنین افراد بیشتری را به استفاده از پلتفرم خود تشویق کنند. جدیدترین آپدیت اینستاگرام که لازم است تمام کاربران، به ویژه افرادی که از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنند، از آن مطلع شوند، ریلز اینستاگرام می‌باشد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با این قابلیت جدید اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم و هم‌چنین بگوییم که چطور می‌توانیم ریلز اینستاگرام بسازیم و در آخر هم ترفندهایی برای پیشرفت کسب و کار به کمک Reels ارائه می‌کنیم.

Reels اینستاگرام چیست؟

به طور خلاصه، Reels قابلیتی از اینستاگرام می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد هم‌چون تیک‌تاک و لایکی ویدیوهای کوتاه درست کنید.

مدت زمان این ویدیوها بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه می‌باشد و هم‌چون تیک‌تاک، امکان گذاشتن موزیک روی ویدیو نیز وجود دارد.

در اولین آپدیت‌ها شما می‌توانستید ریلز افرادی که دنبال می‌کنید را مشاهده کنید، اما در آپدیت جدید، Reels ها در نوار پایین صفحه نمایش داده می‌شوند. در این حالت تمام ویدیوهای کوتاه اشخاص مختلف، حتی آن‌هایی که دنبالشان نمی‌کنید نیز به شما نشان داده می‌شوند.

نمایش ریلز ایسنتاگرام در صفحه اصلی

چگونه ریلز اینستاگرام بسازیم؟

اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید که این Reels چطور ساخته می‌شود، این قسمت را از دست ندهید! ما در این قسمت سعی داریم با هم نحوه ساخت ریلزها را مرور کنیم.

در ابتدا روی علامت مثبت که در بالا سمت راست صفحه‌تان قرار دارد کلیک کرده و ریلز را انتخاب کنید.

مرحله اول انتخاب ریلز در صفحه اصلی

در اینجا می‌توانید با جابجا کردن انگشت به سمت چپ و راست، سایر گزینه‌ها مثل: Story، Live و Post را نیز مشاهده کنید. حال اگر ویدیویی آماده از قبل دارید، آن را از مربع پایین سمت چپ تصویر انتخاب کنید و بارگذاری کنید و اگر فایلی آماده ندارید در همین قسمت ویدیوی کوتاه خود را بسازید.

مرحله دوم انتخاب آیکون ریلز

برای ساخت ویدیو تنها کافی‌ست انگشت خود را روی آیکون با لوگوی ریلز نگه دارید تا شروع به ضبط کردن کند.

شما می‌توانید قبل از بارگذاری ریلز، آن را ویرایش کنید یا بخشی از آن را حذف کنید و مجددا ضبط کنید.

ریلز اینستاگرام این امکان را نیز به شما می‌دهد تا سرعت فیلم‌ها را کم یا زیاد کنید و هم‌چنین می‌توانید یک شمارش معکوس قبل از شروع ضبط تنظیم کنید و در این مدت در موقعیت مد نظرتان برای ساخت فیلم قرار گیرید و آماده ضبط شوید.

شما می‌توانید بعد از اتمام ضبط ویدیو، به آن موزیک پس زمینه اضافه کنید و هر فیلتر و افکتی که دوست دارید روی آن قرار دهید. هم‌چنین با تمام شدن ویرایش ویدیو، می‌توانید پیش نمایش آن را نیز ببینید تا در صورت وجود مشکل آن را اصلاح کنید.

و در نهایت برای محتوای خود کپشن می‌نویسید و انتخاب می‌کنید که ریلز شما در کدام قسمت نمایش داده شود.

اضافه کردن کپشن به ریلز

چطور از Reels برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

حال که با نحوه ساخت ریلزها آشنا شدید، زمان آن است که چند استراتژی خوب برای کسب و کارها ارائه کنیم تا به کمک آن‌ها شروع به ساخت ریلزهایی کنید که نظر مخاطبان را جلب می‌کنند.

۱- برای مخاطبان خود محتوای سرگرم‌کننده ایجاد کنید.

لزومی ندارد که تمام محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی خود تولید می‌کنید با هدف تبلیغ کسب و کار یا فروش محصول باشند؛ گاهی بهتر است که میان این نوع پست‌ها، محتوای سرگرم‌کننده و لذت بخش نیز برای مخاطبان تولید کنید. ریلز اینستاگرام یک فرصت مناسب برای تولید این نوع محتواهاست که علاوه بر مفرح بودن، به شما جهت ارتباط صمیمی‌تر با مخاطبان نیز کمک می‌کنند.

۲- محتوای آموزشی تولید کنید.

ریلز یک راه عالی برای ساخت ویدیوهای آموزشی کوتاه می‌باشد و شما می‌توانید در یک زمان کوتاه طرز استفاده از محصول خود یا خدمات را به مخاطبان آموزش دهید.

برای ساخت ویدیوی آموزشی کوتاه می‌توانید از متن و تعدادی عکس‌ استفاده کنید یا اینکه خودتان برای چند ثانیه جلوی دوربین قرار بگیرید و منظورتان را خیلی ساده و مختصر به افراد منتقل کنید. shopify یک مثال عالی در این زمینه می‌باشد.

۳- پشت صحنه ساخت محصولات یا محتواها را به نمایش بگذارید.

پشت صحنه‌ها همیشه برای افراد جذاب هستند، پس شما هم می‌توانید پشت صحنه‌ها را به مخاطبان نشان دهید. اگر محصولی تولید می‌کنید یا اگر در زمان تولید محتوایی که انجام می‌دهید اتفاق جالبی رخ داده، می‌توانید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

۴- از ریلز برای اطلاع‌رسانی‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید در قالب ریلز، اطلاعیه‌های فروش یا تخفیف‌ها را به اشتراک بگذارید. قرار نیست محتوای پیچیده‌ای تولید کنید؛ کمی خلاقیت در استفاده از ریلزها می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و افراد بیشتری محتوای شما را درک کنند. تبلیغ شرکت innisfreeusa، برای جمعه سیاه (black Friday)، نمونه بسیار خوبی در این زمینه می‌باشد.

حال که اهمیت و نحوه ساخت ریلزها را می‌دانید، از همین امروز شروع به ساخت Reels کنید! چه روشی بهتر از این که بتوانید محتواهای ویدیویی تولید کنید که علاوه بر کوتاه و قابل فهم بودن، نظر افراد زیادی را جلب می‌کنند و باعث افزایش تعاملات و جذب مخاطبان بیشتر می‌شوند!

 

نام فایل